Direktlänk till inlägg 11 april 2021

Ensam

Av Josefine Thorstensson - 11 april 2021 11:07

Så här är väl livet när man ska starta upp något från grunden. Min man har varit ute och åkt hela helgen. Åkt tidigt på morgonen och kommit hem sent på kvällen. Jag har arbetat hela veckan och nu varit själv med 3 barn och ladugården hela helgen. Han åkte iväg i fredags när jag kom hem från jobbet. Sen va han hemma vid 20:30 på kvällen. Igår åkte han vid 8 på morgonen var hemma vid 17:00 och lämnade av saker och bytte kärra. Sen åkte han igen och kom hem vid 20:30. Idag åkte han vid 7:00 kom hem vid 9:00 och åkte igen vid 9:15. Räknar med att han är hemma vid 15-16 igen. Sen hoppas jag att han inte ska iväg mer denna helg.
Inte nog med de så fick ena hunden för sig att kissa inne 10 minuter efter att dom kom in och valde att gå i de och sen springa ett varv i hela huset. Så nu är alla golv nystädade.
Så nu hoppas jag att de är lugnt någon timme till och att tvillingarna är sugna på att sova efter lunch så jag och stora pojken kan mysa lite. Va meningen att stora pojken skulle varit hos sin pappa i helgen. Men då hans pappas nya tjej är jätte sjuk och säger att hon testat sig för Corona men inte fått något besked. Så har jag sagt ifrån. Pojken får inte åka till sin pappa förrän jag vet att hon inte har Corona. Kanske är lite elakt men smittspridningen kommer ju inte lugna sig om vi inte börjar tänka till lite. Dessutom verkar inte hans pappa bry sig. När jag ringde igår för att kolla om hon fått något svar. Så hande hans pappa tråkigt så de hade inte gjort något om pojken va här. Hade de varit tvärt om så hade jag ringt varje dag till pojken. Jag hade kanske skickat brev eller gjort något iallafall. Hans pappa har honom bara 1/3 av tiden så han borde vara mån om den tiden han har. Men han verkar inte bry sig alls.
Men sista idiotien är ju inte född än tyvärr.
Så fast de är full fart här hemma så har jag känt mig lite ensam i helgen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Thorstensson - 3 maj 2021 19:27

Gud vad trött jag blir på kriget på fastighets marknaden. Min mans bror bor just nu hos oss. Han försöker köpa en fastighet i ett mindre samhälle. Han går på alla visningar i 6-7 samhällen och allt i skogarna där emellan men lyckas inte köpa något. A...

Av Josefine Thorstensson - 28 april 2021 18:38

Ja nu händer det mer spännande saker här. På fredag kommer våran tjur hem. Så ikväll när barnen sover ska vi fixa de sista i ladugården så vi är redo för att ta emot honom. Allt de här är så spännande för mig. Jag som är uppvuxen i ett samhälle och a...

Av Josefine Thorstensson - 21 april 2021 19:59

Nu har min man börjat förbereda vårat potatisland. De blir inte jätte stort men räcker iallafalla ett tag åt oss. Detta kunde vi göra tack vare våran kärra granne. Han ställer alltid upp och lånar ut de verktyg och redskap som vi ännu inte skaffat. T...

Av Josefine Thorstensson - 20 april 2021 18:05

Oj vad härligt med vår. Sol i flera dagar och härligt väder. Visst kalla vindar men att se hur naturen börjar växa igen är helt underbart. Så nu vill jag städa altanen så man kan börja sitta ute lite. De får bli slutet på veckan. Snart dags att bör...

Av Josefine Thorstensson - 18 april 2021 19:55

Ja nu är de dags att varva ner för idag. Jag försöker få tvillingarna att somna så vi hinner spela spel med den stora killen. Min man kör sista rycket för kvällen i ladugården. Idag är vi möta i kroppen. Men kärra, kratta och barn i vagnar så har vi ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards